Main Article Content
Sep 7, 2018
Abstract
The forums are an educational resource that seeks to promote collaborative learning. This article focuses on the analysis of the results obtained in the evaluation of the competences acquired in a forum in a virtual environment of the Master's Degree in Teacher Training of Secondary Education in the field of Geography and History. To analyse the acquisition of these competences, a rubric with five evaluation criteria and four learning indicators was created, with which 45 students were evaluated. Although the results show that the selection of competences were consistent with the purpose of the activity, an analysis of these reflects the need to rethink the forum since the development of basic skills was not as expected. However, it emphasizes that the specific competences were reinforced.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).