Main Article Content
Dec 18, 2018
Abstract
The paper describes the experience of building an institutional Repository of Educational Materials, with
the aims of creating support for teachers and pre-service teachers, strengthening links with schools and achieving bidirectional engagement with the local school system. The Repository was prepared on the technical basis of Content Management System (CMS Joomla), which integrates a wide range of documents, classified in the following categories: teaching strategies, evaluation strategies, articles, books, presentations, planning models, learning guides, projects, testing databases.
Performance and feedback are the main results achieved. The website generates synergy between the school
system and the University through the creation of teachers networks and communities, which allows, among
other, research, validation of instruments, and piloting of experiences. Hence, the University manages to connect, collaborate, receive and send contributions to the school system, thereby improving its engagement with the community with social commitment and responsibility.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).