Main Article Content
May 18, 2021
Abstract
Teacher training in Digital Teaching Competence (DTC) should be facilitated through innovative approaches such as gamma-mapping. In this study, it is verified through a questionnaire how gamification affects the interest and perception of learning technology in a master's degree in distance education, and if there are differences according to variables, such as gender and age, in the acquisition of the Digital Content Creation dimension of the DCC. The results show an improvement in the perception of knowledge after the experience. We found differences in terms of previous knowledge in the creation of videos and programming, and in terms of previous interest in the use of the POI and content enrichment. These results allow us to conclude that the experience facilitates the perception of the acquisition of the skills studied and allows us to make proposals for improvement.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).