Main Article Content
Apr 18, 2017
Abstract
Las conclusiones, principalmente bélicas de
la primera mitad del siglo XX desencadenaron
uno de los
fenómenos
culturales
más
sorprendentes
de los últimos años, de que se
tenga
memoria.
En el
tiempo
y en el
espacio
forman
categorías
fundantes
de la
percepción
histórica,
individual
o colectiva.
Los
poemas
“Camongo”
de Gilberto
Mendonςa
Teles
y
“Parréria”
de
Eduardo
Alves
da Costa,
funden
estos
elementos
desdoblándose
en el
tiempo
(Revolución
del
64)
y en el
espacio
(Cyoins
y
Brasil)
y,
aún, o sea, individualmente
o
en
general,
constituyen
las
experiencias
de los
poetas
y otros
que, en Brasil,
sobrevivieran
al
momento
de “caza de
brujas”.
Tomando
en cuenta
que la
experiencia
traumática
de
la
Revolución
fue
más
enfática
críticamente
en
la
ficción
que
en
la
poesía,
procuraría
ver
cómo
los
poetas
construirán
líricamente
este
pasado tan
presente
en
la
vida
de los
brasileños.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).