Main Article Content
May 4, 2017
Abstract
En 1996, nuestro país comenzaba a implementar la Reforma Educacional a nivel básico. Se inicia, así, un intenso proceso, cuyo impacto aún no logramos dimensionar y que modificaría el curriculum. Se incorporaba a los profesores como profesionales a los que se reconoce su capacidad para participar en el diseño de planes de asignaturas. Además, se hacía necesario articular a otro de sus actores: las instituciones formadoras de docentes, para poder propiciar cambios o innovaciones.
En 1998, la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, decide asumir activamente los desafíos que el sistema educacional reclama, diseñando un nuevo plan de estudios para fortalecer la formación inicial de los docentes. Esta inquietud se tradujo en la creación de asignaturas, que intentan incorporar nuevos paradigmas epistemológicos y que, junto con ello, trataban de dar cuenta de nuevos procesos de profesionalización.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).