Main Article Content
May 1, 2012
Abstract
Abstract:Innovation in education is a challenge for every single educator because it involves the analysis of their context in order to optimize the procedures that are intended to generate learning. Information and communication technologies can become an important contribution to the development of a high quality education in this century. Nevertheless, it is essential to bear in mind that ICTs are just tools and not the objective; therefore it is fundamental to learn how and why we integrate them in the teachinglearning process, and which will be the role of those who will be part of the process. Initial teaching training also faces the challenge of contributing to the construction of a better education. This is the why in the following article describes its characteristics by linking them to both previously indicated themes.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).