Main Article Content
Jul 19, 2022
Abstract
The problems facing education today have much to do with its rapid evolution and the influence of philosophy, sociology and current psychological in the different periods of the history of man.
This essay aims to confront the reader with philosophical, sociological and psychological principles that make up the pedagogy as a science, its object of study and its raison d ' être in the educational process.
With this trial is accomplished to argue the position of pedagogy as a unique science that emerges the education and processes inherent to the human being, in which both try to "the formation of the human being".
References
Cuesta Escudero, Pedro. (1994) “La escuela en la reestructuración de la sociedad española”. Madrid, España. Edit. Siglo XXI.
Frabboni, F., & Pinto Minerva, F. (2006). Introducción a la Pedagogía General. Madrid, España: Siglo XXI.
García Carrasco, Joaquín. García del Dujo, Ángel. (1996) “Teoría de la educación. Educación y Acción Pedagógica”. Salamanca, España. Edic. Universidad de Salamanca.
Giner de los Ríos, M., & Cossío, J. (1994). El seminario del Profesor Stey. Madrid, España: Siglo XXI.
Hubert, R. (1990). Tratado de Pedagogía General. Buenos Aires, Argentina: El Ateneo.
Ortiz Ocaña, Alexander Luis. (2009) “Pedagogía y Docencia Universitaria. Hacia una didáctica de la Educación Superior”. Edic. CEPEDI. La habana, Cuba.
Real Academia Española (2001) Diccionario de la Lengua Española. 22ª Edic. España.
Vygotsky, L. S. (1995). Pensamiento y Lenguaje. Buenos Aires, Argentina: Fausto.