Main Article Content
Jan 9, 2019
Abstract
The present paper aims to analyze the geotechnical tools in current education, specifically in the college
field, paying special attention to the use of cartographies in digital format. For this, it seeks to define the
geotechnological tools, its use and its scope within the framework of ICT, in addition to evaluating these tools
from an educational-geographical functional perspective. Through the application of a methodology composed
of three parts –collection of the base information, elaboration of the representation and critical analysis–, it is
intended that students can make a thematic cartography using tools available on the web, at the same time
that they analyze the data and the representation elaborated in a critical way. Thus, geotechnical tools within
education, facilitate the work of teachers by proposing new methodologies for teaching and developing new
skills in students, but they would not ensure a complete teaching-learning process, since they constitute only
one more means within the complex educational system.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).