Main Article Content
Nov 9, 2016
Abstract
El presente trabajo describe una investigación que analiza la motivación de un grupo de estudiantes de Cuarto Año Medio Diferenciado en Chile ante la recepción de poemas visuales y objetos poéticos del poeta catalán Joan Brossa con el fin de ayudar a la comprensión del proceso de identidad que han vivido ambas culturas: catalana y chilena. Con este fin se llevó a cabo una secuencia didáctica para promover la vinculación de los poemas con el proceso histórico vivido en Chile durante los años 1973 y 1989. La investigación intentó determinar el grado de aceptación de este tipo de obra y poder introducir, a través de ella, el tema de la memoria en Chile y, si es factible, utilizar la creación brossiana como recurso didáctico en el aula que facilita la comprensión y conexión entre los distintos procesos de formación de identidad.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).