Main Article Content
Nov 22, 2016
Abstract
Laurent Danon-Boileau es profesor de Lingüística en la Universidad París Descartes,
París V, Sorbonne e investigador del CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique,
Francia). Al mismo tiempo, trabaja como psicoanalista y terapeuta, colaborando en el
Centro hospitalario Alfred Binet en París. Es autor de numerosas obras en colaboración y
se especializa en el ámbito de los trastornos del lenguaje y el autismo. La obra Les troubles
de la communication chez l’enfant, editada en francés por PUF (Prensas Universitarias de
Francia), aporta precisiones sobre la diferenciación de nociones tales como Trastornos del
lenguaje y trastornos de la comunicación. Este texto cobra actualmente una gran importancia
para educadores, terapeutas, especialistas en trastornos del lenguaje y particularmente
para especialistas de la comunicación, ya que entrega una visión actual y renovada de la
clasificación de las diferentes patologías del lenguaje, su posible diagnóstico y eventual
tratamiento.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).