Main Article Content
Apr 18, 2017
Abstract
El texto expone y justifica cómo el desarrollo
de las competencias del lenguaje y el uso
particular de la lengua (por tanto su enseñanza
y
su
ejercicio)
son fundamentales
en la
construcción
del
mundo, de la
realidad
social
y
del
individuo;
determinando
de
esta
manera,
el
modo en que se está
y
se
percibe
el
entorno.
Consecuencia
de
ello,
también,
como
se
estructura y se define
el comportamiento.
Esta propuesta, puede ser considerada como
uno de los elementos base para el desarrollo
de metodologías de la enseñanza de la lengua
y de la literatura, incorpora bibliografía de
diferentes disciplinas y autores como Sociología
del
Conocimiento,
Filosofía
Contemporánea,
Filosofía
de la
Lengua, Teoría
de la
Comunicación
y Hermenéutica Literaria. De
esta
integración
de perspectivas
y autores
como
Martin
Heiddgger,
Xavier
Zubiri,
Hans
Georg
Gadamer,
Thomas Lackman, Peter
Berger,
Rafael
Echeverría
y Hannah Arendt;
resulta
una
revisión
que, a su vez, permite
una
base
para
consignar
los
procesos y los
aspectos
que
permiten
la
construcción
de la
realidad
y del
individuo
inserto
en ella.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).