Main Article Content
May 4, 2017
Abstract
La asignatura de Educación Tecnológica fue incorporada al currículo de la Educación Básica y Educación Media por una serie de decretos en la década de los 90. El Ministerio de Educación señala que la Educación Tecnológica tiene como propósito "desarrollar habilidades y actitudes y potenciar en los estudiantes el aprendizaje de procedimientos generales, que les permitirán resolver algunos de sus problemas cotidianos cómo usuarios y consumidores de tecnología. Estos aprendizajes no sólo les serán transferibles al trabajo, si no que además les serán útiles para su propio desarrollo, facilitando su integración en la sociedad como una fuerza laboral inteligente, autodirigida y en permanente aprendizaje. El Programa de Educación Tecnológica se estructura proveyendo instancias de aprendizaje que permitan a todos los jóvenes alcanzar una base de conocimientos que les permita desenvolverse adecuadamente como usuarios y creadores de tecnología. ”
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).