Main Article Content
May 4, 2017
Abstract
Durante mi desempeño docente, en distintos Departamentos de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, he sido favorecida por los estudiantes que optan por cursar asignaturas que yo dicto pues, dicen: la Profe es cercana, entretenida, aprendemos, aún cuando nos haga trabajar bastante. En verdad me gusta mucho estar con los estudiantes dentro y fuera del aula y eso lo perciben ellos.
Pero hace un tiempo atrás, había momentos en que yo no me sentía tan tranquila, coincidía con las ocasiones en que las tareas de los estudiantes debían ser calificadas. La historia que aquí relato tiene que ver con la evaluación y, los momentos desagradables que yo vivía y que eran de igual modo percibidos y sufridos por los estudiantes.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).