Main Article Content
May 6, 2017
Abstract
El presente artículo se enmarca en el ámbito de la Pedagogía Universitaria y Formación Docente. Parece innecesario decir que un enunciado así vis a vis con el carácter y objetivos del acto a que hemos sido convocado, posee connotaciones casi tautológicas. Tautológicas en el sentido de que tanto el tema de mi conferencia como la naturaleza del programa, que aquí se dará a conocer coinciden en un mismo doble supuesto o, dicho más categóricamente, descansan en un mismo doble convencimiento: de un lado, el convencimiento de que quienes se desempeñan como docentes en las instituciones de la educación superior requieren y deben ser formados especialmente para ejercer eficazmente dicha tarea; de otro, la idea de que la resolución de esta exigencia propia de los actuales tiempos, implica desarrollar y poner en operación un nuevo dominio de la ciencia educativa, genéricamente denominado Pedagogía Universitaria.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).