Main Article Content
Jun 14, 2022
Abstract
This mixed research with a quantitative predominance aims to establish the relation that exists between the design of inclusive web technologies with the current legislation in Chile. Current regulations are analyzed, based on the Web 2.0 Accessibility Guideline of the Web Accessibility Initiative of the World Wide Web Consortium Level AA. The Educarchile portal is evaluated in two moments with 4 automatic online tools, then a manual evaluation was applied to verify the preliminary results and finally the Usability Test was applied in a person with visual impairment. Basic design problems were evident, such as the absence of alternative texts in required elements and the absence of a Site Map, therefore it is considered a non-accessible site, but with adequate usability, as it does not present any inconvenience in the experience of user navigation.
Downloads
Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).