Main Article Content
Nov 9, 2016
Abstract
Este trabajo informa de la implementación de recursos didácticos con uso de TIC en la asignatura de Lenguaje y Comunicación, tema transversal a los contenidos del currículo nacional desde 7º a 4º Año Medio. El objetivo fue dar respuestas innovadoras a las dificultades de los alumnos del sistema escolar en torno a la
adquisición y desarrollo de competencias lingüístico comunicativas, y contó con la participación de los alumnos, que investigaron el contexto y los resultados en la asignatura. Las diferentes propuestas y su ejecución se fundamentan en la experiencia en los diferentes Centros de Prácticas de la Región del BíoBío, donde se observó mayor participación, interés, creatividad y pertinencia.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).