Main Article Content
Mar 16, 2017
Abstract
El artículo presenta y discute reflexiones acerca de la formación docente, planteadas en encuentros presenciales y a distancia, en un soporte de aprendizaje a distancia, la plataforma e-Proinfo. La investigación fue llevada a cabo por un grupo de profesoras del área de Lenguaje del Centro de Formación y Actualización de los Profesionales de Educación Básica del Estado de Mato
Grosso, mediante el siguiente proceso: lectura y discusión de propuestas teóricas defendidas por Nóvoa (2009); reevaluación y reflexión crítico-colaborativa, a partir de la interacción en el foro de debate. Los datos señalan que el equipo de trabajo se encuentra dispuesto a generar cambios en las acciones de formación continua en las escuelas y a consolidar acciones de políticas públicas adoptadas por el Estado.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).