Main Article Content
Apr 11, 2017
Abstract
La presente investigación tiene como objetivo central develar principalmente el concepto de Proyecto Educativo Educacional (PEl), pero tambien el de Proyecto de Mejora Educacional (PME), para asi comprender las perspectivas que orientan estos proyectos en la educación chilena. La metodología utilizada es básicamente un modelo cualitativo-interpretativo, mediante el cual diferenciaremos los sentidos de ambos proyectos (PEl - PME) y la forma en que se retroalimentan, para asi llevar a cabo una diferenciación en cuanto a expectativas y metas en distintos establecimientos. Para llevar a cabo esta investigación se realizó una recopilación de datos y fuentes bibliográficas sabre educación, principalmente en Chile, tambien se elaboró una entrevista,
la cual fue aplicada a los tres tipos de establecimientos antes mencionados, cuyo análisis genera diferencias en cuanto al conocimiento, desempeño y desarrollo del PEl.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).