Main Article Content
Apr 24, 2017
Abstract
Este trabajo se desarrolla en tomo a cuatro
áreas temáticas acerca de la enseñanza de la
literatura iberoamericana como base para
generar la identidad e integración de los
países de América del Sur. Las áreas son: ‘La
crisis de la lectura ’, ‘Identidad e integración ',
‘La enseñanza de la literatura’, ‘La función
de los profesores de lengua castellana ’. Final
mente, se entregan proposiciones pedagó
gicas para el desarrollo de hábitos de la lec
tura literaria en Iberoamérica.
En general, estas proposiciones refieren la
necesidad de revisar críticamente las prác
ticas de la enseñanza de la literatura en nues
tro continente, conjuntamente con la transmi
sión de valores que fomenten la identidad e
integración de la región por medio de una
tarea pedagógica de acercamiento e inter
cambio.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).