Main Article Content
May 6, 2017
Abstract
Me es muy grato poder compartir algunas ideas sobre un tema que a mí me apasiona. Con respecto al proceso de acreditación he podido apreciar dos cosas: primero, el efecto interno que produce dicho proceso con toda su parafemalia, con todo lo que ello supone; y, además, el tremendo cambio cultural que se ha producido en la cultura académica del país. Hace diez años este lenguaje habría sido imposible, porque, simplemente, no estábamos hechos para eso. Y, por cambios muy dramáticos que han ocurrido tanto en el entorno general de la sociedad como en los sistemas de educación superior, se ha ido acentuando la necesidad de que el quehacer académico debe ser, de alguna manera, sometido a procesos intencionales de mejoramiento de su calidad. Desde esta perspectiva, nos hemos convencido, como académicos, de que si nosotros no hacemos una verdadera posesión de nuestra tarea, no hay forma alguna de mejorar la calidad.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).