Main Article Content
Apr 24, 2017
Abstract
Este estudio trata de responder algunas cues
tiones básicas sobre la naturaleza de los textos
de Ciencias Sociales, licitados por el MINEDUC,
así como de su uso en el aula. Para estos
efectos se trabajó con los datos proporciona
dos por MINEDUC, sobre la base de una inves
tigación realizada a nivel nacional.
El texto escolar constituye un medio de uso
didáctico fundamental, tanto para el docente
como para el alumno, una fuente de informa
ción y de sugerencia de actividades de apren
dizaje, destinadas a lograr aprendizajes signi
ficativos, en el marco de los Objetivos Funda
mentales (O.F.) propuestos por los programas
oficiales.
La funcionalidad y utilidad del texto escolar,
dependerá -entre otros factores— de la perti
nencia y calidad de sus contenidos y de su
consistencia metodológica, en la medida que
incentive la autonomía de los aprendizajes y
la habilidad de indagación, buscando res
puestas en la vida cotidiana en las diversas
fuentes impresas y en sitios WEB.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).