Main Article Content
May 9, 2017
Abstract
Más que hablar de la práctica misma de la integración disciplinaria, reflexionaré sobre ciertos aspectos o problemas fundamentales que deben considerarse en el momento de plantearse la situación de interdisciplinariedad en educación.
* El desfase del hombre. En mayor o menor medida, todos estamos conscientes de las dificultades del orbe contemporáneo que halla su principal causa en la actividad humana. Actividad que ha desembocado en una distancia cada vez mayor entre la creciente complejidad de nuestros actos y el retraso en el desarrollo conveniente de nuestras potencialidades para hacerle frente.
Los problemas del hombre más que depender de fenómenos naturales son situaciones provocadas por el propio hombre, que expresan sus debilidades, ambiciones y posibilidades. Al respecto, nos asalta una duda: ¿Nuestra actitud o disposición para adoptar medidas en lo referente a problemas actuales, así como para prevenir los futuros, es la adecuada para recrearlos con sabiduría?
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).