Main Article Content

Published:
Oct 19, 2022
Keywords:
Collaboration, Joint Teaching, Competence, Reflective Cycle, Curriculum Theory, Educational Workshop

Abstract

Initial teacher formation involves a series of challenges, perhaps one of the biggest is associated with the need for this, is linked to real-world environments in
which they are about to perform at future professionals. Faced with this challenge the didactic options are varied, in this context reveáis a joint educational experience associated with differential educational training at the Universidad Católica de Temuco, which sought to link theoretical leaming with practice in experience under the context of curriculum renewal that lives the University and the Faculty of Education in particular and that is associated with a curricular model in which the axes is competency-based competence.

Nicole Ernst J.
Jorge Miranda O.
July Saavedra M.
How to Cite
Ernst J., N., Miranda O., J., & Saavedra M., J. (2022). De la teoría a la práctica: Identificación de situaciones de problemas a partir de la práctica pedagógica. Revista Perspectivas Educacionales (REPED), (10), 63–71. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2232

References

Calderhead, J. (1988). Conceptualización e investigación del conocimiento profesional de los profesores”, en L. M. Villar (Ed.): Conocimiento, creencias y teoría de los profesores. Murcia: Marfil.

Hargreaves, Andy (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento (La educación en la era de la inventiva). Barcelona (España): Ediciones Octaedro

Head, K.y. Taylor (1997). Reading and Teacher Development. Oxford: Heinemann.

Instroza, G. y et. al (2005) La práctica motor de la formación docente. Editorial Dolmen. Chile

Miles, M. B. y Huberman, A.M. (1994) Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2a ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.

Stenhouse (1998), La investigación como base de la enseñanza. España: Ediciones Morata

Universidad Católica de Temuco. (2008). Orientaciones Plan Común Facultad de Educación. Temuco.

Universidad Católica de Temuco. (2007). Modelo Educativo Universidad Católica de Temuco. Principios y Lincamientos. Temuco.

Universidad Católica de Temuco. (2005). Proyecto de Desarrollo Institucional 2005-2010. Temuco.

Universidad Católica de Temuco. (1998). Proyecto de fortalecimiento de la Formación Docente (FFID). Temuco.

Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: CPU.

Wallace, M. (1991). School Centered Management Training. London: Paul Chapman Publishim.

Article Details