Main Article Content

Published:
May 11, 2023
Keywords:
The Educator's initial formation to of infants, Plans, Education Parvularia, Quality.

Abstract

The initial formation of the infants educators becomes relevant having as a starting point the governmental policies being used at the present time as an attempt to meet the social needs.
Globalisation, technological achievements, the technological of neurosciences and psychology plus the increasing in the number of women in the working field allows us lo visualizo a child with many needs, a child with different skills and characteristics represenl a huge challenge for the educators at pre-school levels.


The curricula of the nursery school teachers being formed at universities participating in the “Consejo de Rectores”, gives us a visión of the kind of professional we are looking to mold in order to respond to t he needs of our society.

Adelaida Cortés Menares
How to Cite
Cortés Menares, A. (2023). La formación inicial del/ la educador/a de párvulos en Chile. Educational Perspectives Magazine (REPED), (7), 87–94. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2567

References

Pacheco, P., Elacqua, G. y otros (2005). “Educación preescolar. Estrategia bicentenario”, Ministerio de Educación, Santiago.
Beca, C.E., Montt, P. y otros (2006). “Docentes para el nuevo siglo. Hacia una política de desarrollo profesional docente”, Mineduc, Santiago.
Comisión sobre Formación Inicial (2005). “Informe Comisión sobre Formación Inicial Docente”. Ministerio de Educación, Santiago.
Comité técnico asesor del diálogo nacional sobre modernización de la educación chilena (1995). “Los desafíos de la educación chilena frente al siglo XXI”, Editorial Universitaria, Santiago de Chile.
Juan Eduardo García-Huidobro S. Universidad Alberto Hurtado (julio 2006). Formación inicial de Educadoras(es) de Párvulos en Chile, Trabajo publicado en EXPANSIVA, En Foco N°80.
Ofelia Reveco Vergara, Decana de la Facultad de Educación de la Universidad de Arte y Ciencias Sociales (ARCIS) de Chile. Criterios para la formación de educadoras/es, una reflexión propositiva.
María Rosa Guijarro, especialista en educación diferencial e inicial, UNESCO, Educación de calidad para todos empieza en la primera infancia. Revista enfoques educacionales 7, año 2005, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Chile.

Article Details