Main Article Content
Apr 25, 2017
Abstract
Los estudios investigativos que hemos realiza
do, principalmente en el área de la compren
sión lectora, nos llevan a la conclusión de que
los procesos de comprensión y producción de
textos se originan en una matriz común de In
dole lingüistica-cognitiva y pragmática, por lo
que residía una actividad integrada, que puede
estudiarse interdisciplinariamente.
Además, son procesos que se aprenden me
diante estrategias adecuadas. Si el estudiante
sigue los pasos estratégicos que se indican
podrá aprender a interpretar un texto escrito
y el mismo procedimiento le servirá de guía
en el proceso de producción textual.
Ambas actividades deben realizarse en forma
constante, motivada y consciente. Si se logra
esta actitud, el estudiante llegará a formar un
pensamiento autónomo, reflexivo y crítico;
elementos básicos para la constitución de una
adecuada competencia en lecto-escritura, fun
damental para crear y recrear la cultura de
un país.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).