Main Article Content

Published:
Jun 1, 2023
Keywords:
Teaching Practices, Practice Centers, Educational Activities, Development Educational.

Abstract

This document refers to the process of training students for careers of Pedagogy at the University of La Frontera, Temuco, in the field of teaching practices, 3, 4 and 5 year. It marks the foundation, central ideas and the development of educational activities to be carried out in the various educational establishments. The conclusions referring to the beneficial effects of these activities for students to practice centers which receive at this stage of their training.

Elisa del Carmen Pérez Salvatierra
Flor María Beltramin Arellano
How to Cite
Pérez Salvatierra, E. del C., & Beltramin Arellano, F. M. (2023). Las prácticas progresivas en las carreras de pedagogía de la Universidad de la Frontera. Educational Perspectives Magazine (REPED), (9), 105–112. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2594

References

Álvarez González, M., Bisquerra, R.; Espín, J.; Rodríguez, S. (2007). La madurez para la carrera en la educación secundaria. Evaluación e intervención .Manuel Alvarez González (Coord.). Sevilla: EOS.
Avalos, B. (2002). Chile: mejoramiento de la formación inicial de profesores: conjunción de políticas nacionales e iniciativas institucionales. Perspectivas, Vol. XXXII, n° 3, septiembre 2002.
González, A.; Araneda, N.; Hernández, J.; et al. (2005). Inducción profesional docente. Estudios Pedagógicos, 2005. Vol. 31, N° 1. p. 51-62.
Marcelo. C. (2003). Aprender a enseñar para la sociedad del conocimiento. Revista Investigaciones en Educación 3: 13-54.
Prieto, M. y Cifuentes, C. (2002). ¿Qué dicen los estudiantes sobre las aulas?. Una indagación necesaria. IV Encuentro Ibero Americano de Colectivos Escolares e Redes de Profesores que fazen investigagao na sua Escola. 27 al 28 de Agosto UNIVATES - Centro Universitario Lajeado- Estado do Rio Grande do Sul - Brasil.
Raczynski. D.; Muñoz, G. (2007). Reforma educacional chilena: el difícil equilibrio entre lamacro y la micropolítica. Serie de Estudios /Económicos N° 31, febrero 2007. Santiago-Chile. Corporación de Estudios para Latinoamérica (CIEPLAN), pp. 75 ISSN. 0717-5264
Rittershaussen. S. (2001). Chile Innovaciones en la formación de profesores de educación media en la Pontificia Universidad Católica. Santiago de Chile: PUC. . Seminario Internacional “La Formación de los Formadores de Jóvenes para el Siglo XXI: Desafíos, Experiencias y Propuestas para su Formación y Capacitación’", Maldonado, Uruguay, 2000.
Sepúlveda. G. (1999). Preparación del Proyecto de Diseño. Programa de Innovación a la Formación Inicial de Profesores, Temuco: Universidad de La Frontera, mimeo.
Shulman, L. (1993). Renewing the pedagogy of teacher education: the impact Of subject specific conceptions ofteaching. En Montero, L. y Vez, J..M., eds., pp..53- 69.
Vaillant. D. (2002). Formación de formadores. Estado de la práctica. OPREALC N° 2.

Article Details