Main Article Content
Apr 24, 2017
Abstract
Hablar de constructivismo en la educación es
hablar de una teoría del aprendizaje. En este
nuevo paradigma, compete al profesor la tarea
de desarrollar en los alumnos habilidades y
destrezas que contribuyan al proceso de
aprendizaje. Implica entregar herramientas
que faciliten la tarea de acceder a conoci
mientos, implican el desarrollo autónomo,
como asimismo cooperativo, de los estudian
tes en orden a que pasan a ser los gestores de
su saber (de lo conceptual), de su saber hacer
(de lo procedimental) y de su saber ser (de lo
actitudinal).
El presente trabajo pretende poner de relieve
las virtudes de este enfoque en la educación
actual, teniendo en consideración los pro
fundos cambios que han operado en la
sociedad, producto de la globalización de la
economía y de otros múltiples factores que
han influido en estos cambios.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).