Main Article Content

Published:
Oct 19, 2022
Keywords:
Sociology of the education, Educational Inclusión

Abstract

This article presents an analysis brings over of one of the difficulties of the school Chilean system to improve the quality of the leamings of all the students. The orientation is analyzed towards the shortage of the quality that it moves to the educational system. Later, supported on Niklas Luhmann’s sociology, one raises that the differentiation and modemization of the Chilean education will be achieved only when it realizes a draft towards the abundance.

Guillermo Zamora Poblete
How to Cite
Zamora Poblete, G. (2022). Desde la escasez hacia la abundancia. Desafíos pedagógicos para el siglo XXI. Educational Perspectives Magazine (REPED), (10), 179–186. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2241

References

Becker, G. (1987) Teoría económica. México: FCE, Serie economía.

Bourdieu, P (1990). Sociología y cultura. México: Grijalbo.

Cox, C. (2007) E ducación en el Bicentenario: Dos agendas y Calidad de la Política. Revista Pensamiento Educativo, Vol. 40, N° 1. 175-204

Departamento de Evaluación, Medición y Registro Educacional - DEMRE- (2005). Tratamiento de los Puntajes. Universidad de Chile.

Eyzaguirre, B. (2004) Claves para la educación en pobreza. Estudios Públicos, 93. 249-277.

Kaplan, C. (1997) La inteligencia escolariza. Buenos A ires: Miño y Dávila.

Luhmann, N. Schorr, K. (1993) Presupuestos estructurales de una pedagogía reformista. Análisis sociológico de la pedagogía moderna. México: Universidad de Guadalajara.

Friedman, M (1976) Teoría de los precios. Madrid: Alianza

Penenoud, P. (1996) La construcción del éxito y del fracaso escolar. Madrid: Morata.

Samuelson, P. (2002) Economía. Madrid: McGraw-Hill.

Article Details

Most read articles by the same author(s)