Main Article Content

Published:
Oct 20, 2022
Keywords:
Investigación Cualitativa, Teoría Fundamentada, Aprendizaje por Tutorías, Creencias de la Enseñanza y del Aprendizaje, Formación de Profesores.

Abstract

Across the Based Theory it was found that to experience the tutor's role the bclicfs on the leaming and the education in students of pedagogy in Biology and Natural Sciences of the Catholic University of the Santísima Concepción are transformed. The tutor’s students have initial models of education centred on the transmisión of knowledge. The tutors go towards a new model based on the reflection on their own learning the use of questions and mistakes as didactic tools that help comprehensive learning in students with precedents of repeated failures in the area of the Chemistry and the Mathematics.

Alejandra Nocetti de la Barra
Gladys Contreras Sanzana
How to Cite
Nocetti de la Barra, A., & Contreras Sanzana, G. (2022). Efecto de un programa de tutoría sobre creencias en torno al aprendizaje y la enseñanza en alumnos tutores en la carrera de Pedagogía en Educación Media en Biología y Ciencias Naturales en una universidad chilena. Educational Perspectives Magazine (REPED), (10), 379–391. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2257

Article Details