Main Article Content
May 6, 2017
Abstract
EL PORQUÉ DEL CICLO-SEMINARIO
En primer lugar, planteemos dos interrogantes: ¿Cómo nació este ciclo? ¿Por qué se hizo el actual Seminario? Se originó cuando empezamos a estudiar los estándares de desempeño y a exponerlos a los profesores de la Facultad, a través de Talleres realizados a lo largo del segundo semestre del año 2001. Luego, la Facultad advirtió que los estándares de desempeño estaban íntimamente ligados con el proceso de acreditación y que éste, en sí, comprendía dos estadios:
1) La etapa de autoevaluación académica institucional.
2) La etapa de evaluación de pares académicos externos a la institución, cuya acción culmina con un dictamen de acreditación y las distintas unidades académicas o Carreras son acreditadas, no son acreditadas o son acreditadas temporalmente.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).