Main Article Content
May 9, 2017
Abstract
El presente trabajo tiene como finalidad presentar un análisis sobre aspectos comunes que existen en la formación de profesores y cómo la técnica de la interacción didáctica podría ser aplicada en la sala de clases con el propósito de colaborar en la gestión educativa y en el mejoramiento de la calidad de la enseñanza.
De allí que se pretende:
• Formar al futuro docente con un estilo de enseñanza más centrado en los alumnos que en el profesor.
• Buscar diversas formas para mejorar la supervisión del proceso de práctica profesional.
• Ayudar a los profesores de aula a mejorar los estilos de las prácticas educativas.
Downloads
Policies for open access journals
Authors who publish here accept the following terms: Authors will keep their copyright and will guarantee the journal the right to the first publication of their work, which will be subject to the Licence of Creative Commons acknowledgement, which allows for the use of this material only if the authorship is credited and the original source is acknowledged (the journal’s URL), and if it is not used with commercial ends and with any derivations of the original work.
Authors may adopt other non-exclusive license agreements of distribution of the published version (e.g. to save it onto a digital institutional archive or publish it in a monographic volume) only if the initial publication of this journal is indicated.
It is permitted and recommended for authors to divulge their work on the Internet (e.g. institutional digital archives or webpage) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increase the citations of the publication. (See Open Access Effect).