Main Article Content
Published:
Jun 1, 2023
Jun 1, 2023
Keywords:
Critical Thinking, Intellectual Skills.
Abstract
This article deais with two teachers attempt to create and implement a Critical Thinking Skills Program to help the Antonio Hermida Fabres teachers to develop the intellectual skills defined by the Delphi Report.
How to Cite
Milla Brito, A., & González Salinas, I. (2023). Programa para el desarrollo del pensamiento crítico en el primer ciclo de la enseñanza básica en el Liceo Municipal Antonio Hermida Fabres de Peñalolén. Educational Perspectives Magazine (REPED), (9), 259–264. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2608
References
Cox, Cristián. El currículum escolar del futuro Revista Perspectivas
Departamento de Ingeniería Industrial, Universidad de Chile), vol. 4, N° 2, 2001 (pp. 213-232) Facione, Peter A. Executive Summary “The Delphi Report”, The California Academic Press, 1990.
Publicado en http://www.insightassessment.com/pdf files/DEXadobe.PDF Facione, Peter A. Pensamiento Crítico ¿Qué es y por qué es importante?, 1994. Ensayo publicado en http://www.insightassesment.com
Micca, Liliana. Problemáticas del aprendizaje en el niño. Una mirada psicoanalítica. 2006 Artículo publicado por la Revista de la Sociedad Argentina de Pediatría en http:/ www.sap.org.ar/staticfiles/archivos/2006/arch06 3/v 104n3a09.pdf
Departamento de Ingeniería Industrial, Universidad de Chile), vol. 4, N° 2, 2001 (pp. 213-232) Facione, Peter A. Executive Summary “The Delphi Report”, The California Academic Press, 1990.
Publicado en http://www.insightassessment.com/pdf files/DEXadobe.PDF Facione, Peter A. Pensamiento Crítico ¿Qué es y por qué es importante?, 1994. Ensayo publicado en http://www.insightassesment.com
Micca, Liliana. Problemáticas del aprendizaje en el niño. Una mirada psicoanalítica. 2006 Artículo publicado por la Revista de la Sociedad Argentina de Pediatría en http:/ www.sap.org.ar/staticfiles/archivos/2006/arch06 3/v 104n3a09.pdf