Main Article Content

Published:
Oct 19, 2022
Keywords:
Professional Profile, Early Practicum, reflexive and critical process, Self-Assessment.

Abstract

The following text is about self-assessment processes in the context of Early Practicum of the 2005 class of the Playa Ancha University Basic Education Pedagogy careen Self-assessment is recognized as a mean of specifying the reflexive processes described in the Professional Profile necessary for professional training. Some selfassessment description instruments for several stages of the Early Practicum (VISE) are analysed.

Marta Castañeda Meneses
Alejandro Verdugo Peñaloza
How to Cite
Castañeda Meneses, M., & Verdugo Peñaloza, A. (2022). Caracterización de la percepción del desempeño profesional a través del proceso de autoevaluación de la práctica temprana de los estudiantes de educación básica promoción 2005 de la Universidad de Playa Ancha. Educational Perspectives Magazine (REPED), (10), 121–134. Retrieved from https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2236

References

Carrillo, R. (1998). Orientaciones para el Diseño Curricular de las Carreras de Pedagogía. Proyecto Formación Inicial Universidad de Playa Ancha. Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación. Valparaíso. Chile.

Castañeda, M. y Verdugo, A. (2007). La práctica de sumergirse en la práctica. Reflexiones en torno a la implementación de los talleres de vinculación con el sistema educativo, carrera de pedagogía en educación básica, universidad de Playa Ancha. Revista Electrónica: Diálogos Educativos. Año 7, 13, 20 - 31. Extraído el 04 de diciembre de 2007 desde http://www.umce.cl/-dialogos/nl3_indice.html

Dankhe. (1986) En Hernández, S., Fernández, C. y Baptista, P. (1998). Metodología de la Investigación. México: Me Graw-Hill Interamericana Editores.

Diccionario de Autores AMEI-WAECE 2003., www.waece.org/diccionario

Hernández Díaz A., 2004 Revista Pedagogía Universitaria Vol. 9 No. 2, Centro de Estudios para el Perfeccionamiento de la Educación Superior. Universidad de la Habana

Hernández, S., Fernández, C. y Baptista, P. (1998). Metodología de la Investigación. México: Me

Graw-Hill Interamericana Editores.

Ministerio de Educación. (1995). Fortaleciendo la práctica en el aula: Elaboración cunicular y

evaluación. Santiago, Chile: Programa MECE- Media.

Ministerio de Educación y CPEIP. (2003). Marco para la Buena Enseñanza. Santiago. Chile.

Selltiz, (1974). En Hernández, S., Fernández, C. y Baptista, P. (1998). Metodología de la Investigación.

México: Me Graw-Hill Interamericana Editores.

Villafaña, R. (1999). Enfrentando la Reforma Educacional: Evaluación Educativa, una orientación para el docente. Santiago, Chile: CPEIP, MINEDUC

Article Details